'Griccia' è un termine usato dagli antichi tessitori della seta del xiv e xv secolo, indicante un fregio a sviluppo in genere verticale, come un tronco che sostiene elementi decorativi come l'ananas, la pigna e il melograno.

lunedì 13 settembre 2010

Il mercato di Santo Spirito - 'Santo Spirito market'





Ogni seconda domenica del mese, agosto escluso, si tiene il mercato 'antiquario' in Piazza Santo Spirito a Firenze. Metto le virgolette perché in realtà di antiquari ce ne sono pochi e di autentiche antichità forse ancora meno. Ci sono libri usati, cesti, abiti smessi e cibo, dando più una connotazione di fiera paesana.


Every second Sunday of the month, except in August, the 'antiques' market is held in Piazza Santo Spirito in Florence. I use the quotation marks  because there are very few antique dealers and even less true antiquities.
There are used books, baskets, second hand clothing and food, giving more the feeling of a country fair.


E' comunque l'occasione per stare all'aria aperta, fare una passeggiata e incontrare qualche conoscenza. A volte trovo anche un oggetto che mi piace e se il prezzo è accettabile, me lo porto a casa senza pensare di aver fatto un affare o di essere entrata in possesso di un tesoro.
It is anyway a good occasion to be outside, go for a walk and meet a few acquaintances. Sometimes I find an object that I like and if the price is acceptable, I take it home without thinking that I made a deal or that I purchased a treasure.
Oggi non sono stata molto attenta a quel che succedeva intorno a me, ero con un'amica e ci siamo perse in chiacchiere. Però qualche tesoro l'ho trovato davvero: della vecchia biancheria con dei ricami interessanti.





Today I didn't pay much attention to what was happening around me, I was with a friend and we got carried away chatting.  But a treasure I found indeed: some old linens with interesting embroideries.

3 commenti:

  1. oh la biancheria,la biancheria!
    bello anche il tuo nouvo header.

    RispondiElimina
  2. oh, i love old embroidered linens. So wonderful that you got to wander around and shop with a friend. I used to live in Los Angeles, CA where there were wonderful monthly antique shops and the weather was always beautiful and I used to get together with girlfriends to shop and browse. Sending best wishes to your mom - hope she's doing better by now.

    RispondiElimina
  3. Wow, lovely to have you visit my blog and lead me to yours. Firenze is indeed a long way from Lasqueti, but I think we are both lucky to live in such beautiful places.

    RispondiElimina