'Griccia' è un termine usato dagli antichi tessitori della seta del xiv e xv secolo, indicante un fregio a sviluppo in genere verticale, come un tronco che sostiene elementi decorativi come l'ananas, la pigna e il melograno.

giovedì 2 settembre 2010

Sashiko

Non ho avuto molto tempo per la creatività in questi giorni, dal momento che mia madre è stata ricoverata in ospedale e le mie giornate sono state rivoluzionate.
Tempo fa la mia amica Dianne mi ha regalato un kit per fare un cuscino con la tecnica sashiko, che avevo cominciato e che mi centellinavo perché riservavo questo tipo di lavoro per i miei momenti più sereni.
I didn't have much time for creativity  in the last few days since my mother has been taken to hospital and my days have been upset.
Some time ago my friend Dianne gave me a sashiko kit which I started but didn't finish because I liked so much working at it that I kept it for my most serene moments.


Sashiko in corso d'opera
Sashiko work in progress
Non so come, l'ho portato con me e mi ha tenuto compagnia nelle lunghe ore di attesa mentre esaminavano mia madre. Così l'ho finito, ed anche se le foto non rendono gli giustizia, eccolo qui.
I do not know how it happened that I took the kit with me and worked at it in the long hours that I waited while my mother was being examined. Although the pictures do not reflect the beauty of the pattern, here it is.




Il disegno è squisito
The exquisite pattern



3 commenti:

  1. I love embroidery but had never heard of this. It is just beautiful!
    I too like to save special things for when I really need them, somehow the working of it helps calm me.
    Praying for your family.

    RispondiElimina
  2. Absolutely nice.

    I had heard about this embroidery and wanted to learn more about it. I was under the impression that Sashiko had to do with Japanese pattern darning, but I guess it is wrong. This looks more like running stitch. Thanks for the tutorial. :)

    Wishing your mother better health. :)

    RispondiElimina